2012-02-14

Alla hjärtans dag

Är detta romantikens dag? Är det idag man ska visa kärleken till de man älskar? I så fall har jag både lyckats å misslyckats med det idag. Min fru fick två enkla röda rosor... Mycket till trots att jag har blivit lite av en våga vägra människa när det gäller sådana här dagar. Anser att det är ett ståhejjippo från näringslivets sida... Bara det att på den blomsteraffären bredvid jobbet som jag gick in i kostade en helt vanlig ros över sextio kr. Tanten i affären smällde av när jag köpte den för 22 som stod i en hink på golvet... Jag var ju ändå tvungen att köpa en blomma trots att jag egentligen hade velat våga vägra.

Visar gärna äkta kärlek en helt vanlig dag utan köpmåste! Varför inte bara säga "jag älskar dig"

Min fru fick en mycket mysig slut på alla hjärtans dag, en sovande utarbetad halvsjuk make i soffan som uppmanades att gå å lägga sig i sängen... Ikväll protesterade jag inte ens. Jag såg det som den bästa gåva jag fått på länge. Få sova!



Inga kommentarer: