2011-06-14

sommar igen

frågan är när det är sommar på riktigt. Nu måste den ju kommit på alldeles riktigt riktigt, trodde jag när jag uppgivet frågan frugan ; Är det allsång på skansen ikväll?
Men det var inte det.....det var inte ens förrän efter midsommar. Funderade på om sommaren är uppskjuten tills efter midsommar i år. Skulle det inte vara för de ljusa härliga kvällarna, att syrénen har blommat över, och att sommarpratarna i Sveriges Radio P1 presenterats....undrar om man kan få Anna att börja lyssna på P1 i år? September ska ju faktist snacka....undrar om mikrofonen blir kåt då? Det ska faktiskt bli intressant att lyssna på många av dem. Särskilt Håkan Juholt och hans mustach....han måste ju vinna mustachkampen! Nä skämt å sido, det ska bli kul om han avslöjar hur han tänker ta över makten om några år och åter få landet på de fötter som våra mor och farföräldrar byggde det som. Sen ska det bli kul och höra hur Mark Levengood "praaaataar" om sin Jonas och hur det var att bli pappa...hoppas han tar upp det... Sen ska det bli kul att höra Carl Bildt om hans livs erfarenhet, undrar om han tar upp hur hans affärer med Lundin Oil påverkade den svenska inställningen till frihets revolterna i Nordafrika och Arabien....hmm tror han kniper om det! Skulle jag oxå gjort....klantarslet var en av de största som sågade sig vid knölarna för sina aktiers skull.

Nu ser ni. Nu ska jag ta dagens Jönköpingsposten och sätta mig med ett glas vin på altanen och njuta av solnedgången i vårt vackra lilla shangri-la.....

hasta luego amigos!

/Pappa

Inga kommentarer: