2011-03-19

Bilbytartankar

ja, jag lider av bilbytartankar och halsbränna samt påsar under ögonen...ett par påsar som är rätt mörka dessutom, mörka o onda som min själ. Eller?

Bil...varför ska man ha en ny bil? Frågade du mig för ett par år sen så skulle jag skratta åt dig. Men så mycket bil som jag å familjen kör om året blir man kräsen och "medveten".
Skrotgumman slog på trumman i höstas någon gång om en Mistsubishi, som kallades ASX..... Näää suckade jag, den är stor å fin men har inte det vi kräver.
Vad har jag gjort hela kvällen. Kollat ASX:or...
Allt handlar för mig om bränsleförbrukning och bränsleekonomi. Låg skatt eller hög skatt på bilen.
Tror inte en sekund för det Transportstyrelsen skriver att en bensin ASX ska dra blandad kärning 5.9 l / 100km.....blandad körning. En diesel skulle dra 5.7 l /100km.... Lägg upp det mot att skatten för en ASX diesel är över 2 papp, men en bensin enligt transportstyrelsen är 650 spänn.... och med dagens bränslepriser är ju inte det någon skillnad. Om det är någon skillnad så är det åt bensinens fördel. Hallå har jag missat något?

Är det så att vi ska göra ett privat besök hos Mia C. Andersson på Holmgrens i JKPG???

Den är ju rätt läcker...

Men allt handlar ju om hur mycket man kan få för Zafiran...

Helst skulle jag ju köra diesel....men är det ingen skillnad.
Räkna räkna räkna...eller mia c. gör det lätt för oss ;)

/Pappa

1 kommentar:

Petra sa...

Köp en diesel! Då gör ni ngt fint för miljön oxå ju! :)