2011-04-23

Glad påsk!

Idag är det påskafton...jag lär få en lektion ikväll av vår vän vad påsk är...på riktigt.. det fick jag ju förra året..
Jag i alla fall är ledig och det är min fru med. Sitter på vår fina altan och har ansiktet mot solen. Det är precis som när vi är i Spanien. Sitter och känner en värme runt kinderna och en bris som svalkar...Ambar, svalkar min strupe idag..ett mycket gott litet öl från Zaragoza...en i handen och en sol mot ansiktet och tanken på solkusten. I går kväll kollade vi åter på hus utanför Malaga...det är inte längre en dröm, alla som känner mig vet ju att det är ett mål...
Frågan är hur länge vi ska stanna kvar här i Sverige..men jag älskar ju ändå mitt Sverige, mitt Björkudden....men det är pesten på hösten och vintern...Björkudden är nog ett sommarhus om några år..
Eller hur kanske du säger...men då känner du nog inte mig.
Vamós de España!

Lyssnar nog på den bästa å absolut finaste skiva jag lyssnat på...någon som vågar ta ton mot den orättvisa som sköljer över vårt land.. Ta det tillbaka med Mikael Wiehe...det handlar om det jag står för..kärlek, respekt, solidaritet och rättvisa... Att säga hejdå till högerns klyftor och okärleksfulla skapande av det som vår mor och farföräldrar en gång skapade för oss...det som många av oss idag, rättfram, pissar på...Leve Solidaritet och rättvisa!!

Hejdå från altanen och mitt paradis!!

/Pappa

Inga kommentarer: