2011-04-02

Lördag!


Sitter men en kall öl på min vänstra sida. Tvåå sovande barn å en trött man. Ja livet kunde vairt sämre.




Så hur har lördagen sett ut?




N1 har fått en förkärlek till tidiga monar. 0445 va d dax i dag. Då killar han mig lite lätt på ryggen , viskar " mamma? Mamma? MAMMA!! " Jag ignorerar de två första inkallningarna i förhoppning om att han ska somna om då jag inte svara.. Men han är inte dum min son. Han forsätter tills jag vaknar å svarar. Svarar med " mmmm mamma sover" N1" Nä mamma! Inte sova nu. Morron ute." Då jag i min tur svara " Nä älskling. Solen har inte vaknat än och mamma är trött" N1 " Nä mamma, ner å cyckla nu. Bobbo komma snart. "




Ja där hade iof rätt men kl 445 kkommer inte bobbo. Vi gick iaf ner å myster i soffan. Härligt när man har lite egen tid med varje barn. Även om så är kl 0445 så är d underbart. Kollade på Lilla spöket laban å bara myste till lillebror å pappa kom ner kl 0600.


Efter en stund va det frukost dax. Sen kom Bobbo.


Bobbo jag å n1 begav oss då till vryd för att plocka upp mamma. sen styrde vi I20:n till Jkpg för kläningsjakt. HITTADE NATURLIGTVIS ingen.... känner lite panik för det stundande bröllopet ju... ska va tärna men har inget att ha på mig.


Kommer nog köpa en via nätet. N1 va jätte duktig när vi flamsade runt bland alla fina kläningar. Belöningen för honom blev ett Happy meal.




Väl hemma på Björkis igen väntade N2 å pappa med en fika korg å korv med bröd för en tripp Till Elin åå mike. Mina ungar är typ kära i dessa två underbara människor. De sa inte mycket när vi va där men oj så det pratar om Mike å Älin här hemma på gårn. ;)






Dessa underbara personer har valt att köpa en sommarstuga typ 2 km från oss. Vi hoppade in i bilen ( Punktering på cycklarna ju) med fikakorg å ved.
( foton tagna av Mästaren )
Gick husesyn å fikade sen.... ja sen va det galet.

Korvgrillning med Mr Thelin å Fru Gberg utanför stugan.

Lerbrottning med en zafira.

biltvätt å pizza hämtning i byn.

Sen Lördagsmys med öl å.. ja öl....


Å där är jag nu.

Mitt i lördagsmyset med en öl framme. =)


// Mamma

Inga kommentarer: