2011-04-28

vänner har blivit tre

tidigt tidigt i morse, 6 minuter efter att min klocka ringde för dagens tjänst. blev kära vänner till mig mamma och pappa. jag fick ett långt fint efterlängtat sms. jag blev så glad där jag satt i den där design fåtöljen i en rastlokal någonstans i södra sverige. jag visste ju det, anna och jag sa inom 48 timmar. ja vi hade rätt. en liten liten flicka såg en värld som är i blomning. hoppas hela hennes värld ska blomma för henne.
jag minns. minns det som i går när jag och min älskade anna blev pappa och mamma till vår förste ligist. N1. Om än väldigt omtumlande, men lyckligt. Och för att inte tala om när N2 kom. jag minns det. jag vet precis vad mina vänner känner nu. kan nog nästan se dem framför mig. hennes leende, hans flin och skratt. och blandningen av det. vilket tös. välkommen till oss här på jorden.

och ett evigt lycka till och ett enormt stort grattis från oss och från mig, er vän.
om det är något, vet ni var vi finns.

/pappa... pappa till 2

Inga kommentarer: