2011-04-19

som man längtat efter våren

varje år blir det ljusare å varmare vid denna tiden. men likförbaskat så blir jag lika förvånad varje år...tänk vad ljust det är ute tänker jag varje morgon. Det är som om man lever upp när solen å värmen kommer tillbaka. Lite tändvätska på en slocknad eld... Förstår inte vitsen med att ha höst och vinter..våren och sommaren är ju så härlig. Varje dag nu så hör , luktar och ser man nya saker. Allt från vårfåglar och blommor till att familjen Munkstierna nu håller på att flytta ut på altanen. I helgen har det varit en utehelg med trädgårdsjobb och fika på altanen tema. Alla möbler är ute på altanen, förutom grillen och seglet. Hur många år har jag sagt att jag ska köpa en ny grill? Vägrar köpa en med gasol i alla fall....det ska lukta om en grill..haha, tänk vad jag är konservativ ibland. Nu längtar jag efter häggen och syrénen... /pappa

Inga kommentarer: