2011-02-18

dagen kommen för Anna

Idag är dagen kommen för min fru. Just nu har hon bara 6 timmar kvar på arbetsplatsen i Jönköping.
På måndag börjar hon äntligen på ett nytt jobb, där alla kamrater är precis vad de ska vara kamrater. Inget skitsnack, det spelar ingen roll om hon valde en röd tröja eller en svart. "Kamraterna" skickar inte henne till chefen för samtal om psykisk hälsa för att det inte behagar dem i sitt rätta led. Nä nu ska älsklingen bara oxå åka så mycket kortare och få så mycket mer tid med familjen, och familjen ska få så mycket mer tid med henne. Och som jag mantrat om innan, kosingen :)
Men samtidit ser jag hur min fru ser det lite dubbelt oxå, det är några få på arbetsplatsen som hon känner ledsamhet för att sluta jobba med, och jag hoppas för hennes skull att de kommer att träffas vid andra tillfällen.

Hörrö bruden som var för snål för att köpa ett kort igår, får du in en beg. ASX diesel så ring min gumma. Vi kollade ju på er demo innan men jag dissade den. På ditt "kort" så såg den ju rätt trevlig ut.

Pojkarna vaknade rätt varma idag oxå så de är hemma från dagis, vi har faktiskt lyckats stänga av Pippi en stund idag..vi var ute i solen och åkte pulka. De var kul tyckte vi alla innan pappa fick sitt anfall av köldhosta. Jag är så jävla le på vintern nu å kollar ut varje morgon om det är snöfritt och plusgrader. Hur länge ska jag behöva vänta?

En pappas stora dilemma att vara hemma med sina sjuka barn i en vecka är att inspirationen för matlagning tryter. Har ingen aning om vad vi ska käka till lunch. Och om några minuter vaknar två hungriga vargar.

/Pappa


till dig/er som tog illa vid dig/er längre upp. Du/Ni har 5 timmar och 40 minuter på er att be om ursäkt.

Inga kommentarer: