2011-02-17

drömmer om nästa vecka

Nästa vecka! Nästa vecka har vart ett mål och en dröm för min älskade sedan ett bra tag sedan. På grund av ovilja och stelbenthet och trångsynthet från både företaget hon jobbar på och vissa kolleger, fast kollega är man ju bara om man är kollegial va? har jag kokat över varenda kväll hon kommit hem från jobbet. Nu är det slut på det. Jag är så glad för hennes och för hela familjens skull....Sen kan jag ju inte annat än vänta till den 25e nästa månad när våra löner slås ihop...Vilka summor..Hihi
Vilka fantasier! Funderar på att skriva ett kontrakt med Anna så hon inte åker till GeKås å frossar upp den här ökningen. Som jag känner shoppingtarmen i jäntorna Gustafson så kan jag ha mina skäl till en kontraktskrivning.

"När jag var i Kina en gång, träffade jag en kines en gång. Han hade jätteöron som han kröp in i. Och när det var dåligt väder så bjöd han in sina vänner, så satt de där och sjöng...tjingtjong pling pling"

Ska ta å ruska liv i den ene av de två sjuklingarna, N2 la sig på soffan för en halvtimme sedan och bara somna. Den andre sjuklingen fick sova hos sin älskade mormor, å va han lös när vi åkte ner till byhålan igår kväll. Men nu måste vi ta och åka ner å hämta hem storebror.

Kan ändå inte sluta fascineras över att denna blogg har en läsare i Singapore...
Känner jag någon i Singapore? Kul, dit har jag alltid velat åka, speciellt sedan jag nästan var där, precis vid gränsen mellan Malaysia och Singapore för snart 8 år sedan...å vad jag ångrar mig att jag inte fortsatte 4 hållplatser på den bussen, hade ju redan suttit i över 7 timmar på den..vad skulle jag av i Mersing och göra?

/Pappa

Inga kommentarer: