2011-02-08

Så trött på detta bondesamhälle

Är arg så jag kokar och hoppar nästan så jag studsar. Vilket prov jag utsatte mig för att inte vräka ur mig okvädningsord i telefon!!
J*vla nagelfi**a
Är så trött på detta industrisamhälle och dess "gammal hävd". Här i Vaggeryds kommun går man på gammal hävd. Hur i hel*ete kan man säga att man inte jobbar med sjukvård, i detta fall tandvård, efter lunch på fredagar? Efter lunch! Men hallå! Det handlar om skattefinanserad sjukvård!
Vaddå ha öppet måndag till torsdag och bara till 12 på fredagar? De får väl för f*n ha mottagningstider även efter 12, så folk kan komma dit med sina plågor eller vad det nu är.
Nu handlar det om grabbarna som ska på 2 års info och 3 års info hos tandläkare. Så sitter hon och säger att jag ska ta föräldraledigt för att gå dit. Jag har ju ett fridagsschema som jag säger. Boka in när jag kan. Har hon rätt och sitta och säga till mig att jag ska söka föräldrarledigt för det. A*a!

Är så j*vla trött på detta. Varenda en ska jobba till lunch på fredagar. Vi ska f*n sluta köra tåg efter lunch på fredagar med. Ta mig f*n!!

Är så trött på denna insnöade kommun. Piff å diff samhälle. Strutta runt i det fina men kata sig att man har skit under fingrarna.

Anna, varför tog du mig till denna kommun! Kunde inte denna vackra by legat i en storstadskommun. Där man är van att anpassa sig efter tider och verklighet. Den här j*vla kommunen är ju fortfarande på 1800 talet. Ska ICA stänga kl 12 på fredagar med snart?

Det är ju som stanaren som kom ut till oss i Norrtälje på 80-talet och krävde att Roslagens största matvaruhus skulle stänga för rospiggarna på fredagar. Dumt i Huvudet!

Runda naglar är dessutom skitfult!!

/Pappa

Inga kommentarer: