2011-02-17

Mitt avskedsbrev

Ett stort TACK för mig och ett stort TACK till er!



Då var tiden kommen. En månad har redan gått sen jag tog beslutet . Det är med dubbla känslor jag lämna företaget och familjen Holmgren .

Jag tror att man kan lära sig någonting av allt som händer en och att alla erfarenheter har ett värde om man bara förstår att ta vara på dem rätt.

Det är dags för mig att söka nya betesmarker. Först och främst vill jag tacka dem som bidragit till mina ljusa minnen. Och dom är många ska ni veta!!! Ni är helt underbara!!! Ni vet vilka ni är. Jag kommer alltid känna lite extra för er. ;)

Jag slutar pga av att jag fått ett nytt jobb. Närmare mitt hem, vilket leder till mindre pendling. Bättre tider, vilket leder till mer tid med familjen. Sen är det också ett jobb som jag drömt om så när tillfället kom var det inte svårt att tacka ja.


Jag läste nyligen någonstans att förnyelse är bra för både kropp och själ, och jag tror att det stämmer bra! Det är nog få saker som stimulerar oss så mycket - och som gör att vi får engagera oss i så hög grad - som att möta nya utmaningar, exempelvis i ett nytt arbete.

Om jag kunde ge er alla en sak skulle jag dela med mig av något som har växt fram inom mig på sistone, nämligen ödmjukheten inför livet. Och glöm inte skratta! Det gör allt såååå mycket roligare.



Många kramar!!

1 kommentar:

Feli sa...

Hej!!
Du gör helt rätt....att pendla flera mil varje dag med 2 små...är inte lätt....för man kan inte vara stålkvinnan jämt...toppen att du får närmare nu!! ska bli kul att höra hur du har det på nya jobbet :))

Lycka till och stor stor kram !!
Moster Puh